Aktuality » 08. 01. 2020

Zdravá střeva aneb co nevíte o střevech?

Střeva nám devastuje stres, zaznělo na přednášce Iriny Kaplijové v Dřevohosticích

Málokdo si uvědomuje, jak devastačně působí na náš organismus stres. Nejvíce však na střeva. O zdravých střevech a o všem, co s jejich zdravím souvisí, promluvila na zámku v Dřevohosticích 8. ledna farmaceutka a homeopatka Irina Kaplijová.

„Pokud se člověk ocitne ve stresové situaci, začne jeho tělo bezděčně reagovat zvednutím ramen k hlavě, změní se svalové napětí, začne tuhnout krev a zastavuje se trávení,“ uvedla lektorka. Dnešní populace má podle ní se zažíváním problémy velmi často. Projevuje se to například zácpou. „Jsme také více nemocní než naši předkové,“ řekla.

Podle Iriny Kaplijové souvisí s funkcí střev také únava, onemocnění srdce a cév, nálada i deprese. Během svého výkladu vyzvala k zamyšlení nad otázkami, zda si vážíme svého těla, které nám slouží. Poradila posluchačům, aby denně své tělo pochválili. „Už naši předci si uvědomovali význam půstu před Velikonocemi, kdy omezili maso, nebo se ho úplně vzdali po dobu 40 dnů. Jarní očisty jsou pro tělo prospěšné. Ve střevech jsou až dvě kila čisté bakteriální hmoty a je velmi důležité, aby byla v organismu rovnováha,“ řekla s tím, že o své auto se mnohdy staráme lépe než o sebe. „Do auta lijeme, co se má, tedy benzín. Do sebe kdovíco,“ doplnila.

Lektorka také uvedla několik konkrétních a jednoduchých rad:

1. Vzduch

Naučte se dýchat nosem, nedýchejte pusou. Pokud dýcháte nosem, do těla se dostává již ohřátý a očištěný vzduch. Pokud spěcháte tak, že již nezvládnete dýchat nosem, do těla se dostává chladný vzduch, který zatěžuje srdce. Doporučení: Spěchejte tak, abyste zvládli dýchat nosem, nebo zvolněte.

2. Voda

Voda je pro organismus klíčová. Odborníci na výživu se rozcházejí ve svých doporučeních, kolik vody vypít. Je to tedy individuální. Tělo potřebuje cca 1,5 l šťáv denně, aby strávilo jídlo, které za den sníme. Doporučení: Pijte tolik vody, aby byla vaše moč světlá a nezapáchala. Před každým jídlem vypijte šálek vlažné vody. Ráno, po probuzení, ovlažte tělo trochou teplé vody. Můžete přidat pár kapek citrónu.

3. Jídlo

Tělo vydrží bez jídla i 40 dnů. Často víc než rozum posloucháme jazyk (chutě). Jíst bychom měli tak, jak to potřebuje tělo. Doporučení: Nespěchejte. Jídlo si vychutnejte a udělejte si z něj obřad. Tělo tráví jídlo tři hodiny. Mezi jídly proto nic do žaludku „nepřihazujte“.

Irina Kaplijová je farmaceutka a poradkyně, která se snaží hledat cesty ke zdraví jak pro sebe, tak i pro své blízké. „Hledám, vlastním životem prověřuji, co mě samotnou uspokojí, pak předávám dál,“ napsala o sobě na webových stránkách. Na její přednášku do Dřevohostic zavítalo 35 lidí, kteří lektorku odměnili pozitivní zpětnou vazbou a řadou dotazů.

 

Obrázek k aktualitě Přívesnické tábory v mikroregionu Moštěnka

Přívesnické tábory v mikroregionu Moštěnka

Nevíte, kam s dětmi o prázdninách? Zkuste přívesnické tábory. Na území mikroregionu Moštěnka se jich v následujících třech letních sezónách uskuteční celkem 18. MAS Partnerství Moštěnka tábory podpoří z Operačního programu zaměstnanost. Každé...

26. 05. 2020 přečíst celou aktualitu »

Obrázek k aktualitě Svět, kde si sousedé pomáhají

Svět, kde si sousedé pomáhají

Vážení přátelé. Prožíváme nelehké období. A nejvíce pomoci nyní potřebují naši senioři. Pojďme propojit síly a pomoci jim v našem regionu! Máme nápad, jak to udělat. Síť pomoci Moštěnka se zapojuje do projektu SVĚT, KDE SI SOUSEDÉ POMÁHAJÍ....

07. 04. 2020 přečíst celou aktualitu »

Logo Síť pomoci Moštěnka

2020 © DSO mikroregionu Moštěnka