Aktuality » 08. 01. 2020

Zdravá střeva aneb co nevíte o střevech?

Střeva nám devastuje stres, zaznělo na přednášce Iriny Kaplijové v Dřevohosticích

Málokdo si uvědomuje, jak devastačně působí na náš organismus stres. Nejvíce však na střeva. O zdravých střevech a o všem, co s jejich zdravím souvisí, promluvila na zámku v Dřevohosticích 8. ledna farmaceutka a homeopatka Irina Kaplijová.

„Pokud se člověk ocitne ve stresové situaci, začne jeho tělo bezděčně reagovat zvednutím ramen k hlavě, změní se svalové napětí, začne tuhnout krev a zastavuje se trávení,“ uvedla lektorka. Dnešní populace má podle ní se zažíváním problémy velmi často. Projevuje se to například zácpou. „Jsme také více nemocní než naši předkové,“ řekla.

Podle Iriny Kaplijové souvisí s funkcí střev také únava, onemocnění srdce a cév, nálada i deprese. Během svého výkladu vyzvala k zamyšlení nad otázkami, zda si vážíme svého těla, které nám slouží. Poradila posluchačům, aby denně své tělo pochválili. „Už naši předci si uvědomovali význam půstu před Velikonocemi, kdy omezili maso, nebo se ho úplně vzdali po dobu 40 dnů. Jarní očisty jsou pro tělo prospěšné. Ve střevech jsou až dvě kila čisté bakteriální hmoty a je velmi důležité, aby byla v organismu rovnováha,“ řekla s tím, že o své auto se mnohdy staráme lépe než o sebe. „Do auta lijeme, co se má, tedy benzín. Do sebe kdovíco,“ doplnila.

Lektorka také uvedla několik konkrétních a jednoduchých rad:

1. Vzduch

Naučte se dýchat nosem, nedýchejte pusou. Pokud dýcháte nosem, do těla se dostává již ohřátý a očištěný vzduch. Pokud spěcháte tak, že již nezvládnete dýchat nosem, do těla se dostává chladný vzduch, který zatěžuje srdce. Doporučení: Spěchejte tak, abyste zvládli dýchat nosem, nebo zvolněte.

2. Voda

Voda je pro organismus klíčová. Odborníci na výživu se rozcházejí ve svých doporučeních, kolik vody vypít. Je to tedy individuální. Tělo potřebuje cca 1,5 l šťáv denně, aby strávilo jídlo, které za den sníme. Doporučení: Pijte tolik vody, aby byla vaše moč světlá a nezapáchala. Před každým jídlem vypijte šálek vlažné vody. Ráno, po probuzení, ovlažte tělo trochou teplé vody. Můžete přidat pár kapek citrónu.

3. Jídlo

Tělo vydrží bez jídla i 40 dnů. Často víc než rozum posloucháme jazyk (chutě). Jíst bychom měli tak, jak to potřebuje tělo. Doporučení: Nespěchejte. Jídlo si vychutnejte a udělejte si z něj obřad. Tělo tráví jídlo tři hodiny. Mezi jídly proto nic do žaludku „nepřihazujte“.

Irina Kaplijová je farmaceutka a poradkyně, která se snaží hledat cesty ke zdraví jak pro sebe, tak i pro své blízké. „Hledám, vlastním životem prověřuji, co mě samotnou uspokojí, pak předávám dál,“ napsala o sobě na webových stránkách. Na její přednášku do Dřevohostic zavítalo 35 lidí, kteří lektorku odměnili pozitivní zpětnou vazbou a řadou dotazů.

 

Obrázek k aktualitě Sportovní odpoledne pro seniory a jejich přátele

Sportovní odpoledne pro seniory a jejich přátele

Na sportovní odpoledne do Želatovic dorazilo kolem 50 seniorů z mikroregionu Myslíte si, že florball, chytání rybiček, hod míčkem na koš, šipky či trefování do plechovek jsou hry jen pro děti? Pokud ano, pak se mýlíte. Právě na tyto a ještě další...

16. 05. 2022 přečíst celou aktualitu »

Obrázek k aktualitě Setkání s fyzioterapeutkou se posluchačům líbilo

Setkání s fyzioterapeutkou se posluchačům líbilo

Setkání s fyzioterapeutkou, paní Lenkou Fasnerovou, která propaguje metodu cvičení Fit Pain Free, se posluchačům líbilo. Svědčí o tom i článek pana Sigmunda, který se přednášky zúčastnil. Za článek i pozitivní ohlasy velice děkujeme. V úterý 19. dubna...

27. 04. 2022 přečíst celou aktualitu »

Logo Síť pomoci Moštěnka

2022 © DSO mikroregionu Moštěnka