Příspěvek na péči

Příspěvek na péči se poskytuje osobám, které jsou z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu závislé na pomoci jiné fyzické osoby. Tímto příspěvkem se stát podílí na zajištění pomoci, která může být poskytována prostřednictvím sociálních služeb nebo jiných forem pomoci při zvládání základních životních potřeb. Náklady na příspěvek se hradí ze státního rozpočtu. Více informací najdete zde.

Žádost o příspěvek na péči

Žádost se podává na kontaktním pracovišti úřadu práce. K podání žádosti jsou nezbytné 2 formuláře: Žádosti o příspěvek na péči a Oznámení o poskytovateli pomoci – prostřednictvím formuláře žadatel oznámí, zda péči bude zajišťovat osoba blízká, poskytovatel sociálních služeb nebo třeba asistent sociální péče. Žadatelem o příspěvek na péči je vždy osoba, která pomoc potřebuje, nikoliv rodinný příslušník, který může pomoci s administrací.

Průběh vyřízení příspěvku

Žadatel vyplní oba formuláře a podá je na místně příslušný úřad práce. Po zaregistrování žádosti kontaktuje pracovník úřadu práce žadatele a proběhne sociální šetření v domácnosti. Posudkový lékař ČSSZ posoudí zdravotní stav (informace si vyžádá od ošetřujícího lékaře) a vydá rozhodnutí. Celý proces může trvat i několik měsíců. Pokud je žádost schválena, vyplatí se příspěvek zpětně od doby, kdy bylo o příspěvek na péči požádáno. Příspěvek na péči se vyplácí ve 4 stupních výše příspěvku.

Změna výše příspěvku na péči

Jestliže se časem zdravotní stav změní, může žadatel požádat o zvýšení příspěvku. K tomu slouží tiskopis Návrh na změnu výše přiznaného příspěvku na péči. Následovat bude další šetření úřadu práce a vypracování nového posudku.

Odvolání proti rozhodnutí

Pokud žadateli není příspěvek na péči přiznán, nebo je příspěvek přiznán v neadekvátním stupni, žadatel má právo se odvolat. Odvolací lhůta je patnáct dnů od doručení rozhodnutí. Samotné odvolání vyřizuje Ministerstvo práce a sociálních věcí, ale podává se prostřednictvím úřadu práce. Po vyjádření ministerstva se může neúspěšný žadatel odvolat do dvou měsíců a podat žalobu ke krajskému soudu. Pokud není odvolání nezbytně nutné, může neúspěšný žadatel podat žádost znovu – zpravidla je vyřízení příspěvku rychlejší než procházet odvolávacím řízení. Důležité je zjistit, z jakého důvodu byla žádost o příspěvek na péči nevyřízena kladně a dle toho se potom rozhodnout.

Obrázek k aktualitě Kontaktní pracovníci během koronavirové krize nezaháleli

Kontaktní pracovníci během koronavirové krize nezaháleli

Jak vypadala dobrovolnická práce kontaktních pracovníků v jednotlivých obcích mikroregionu Moštěnka v době koronavirové krize. Rozhodně nezaháleli a pomáhali, jak uměli nejlépe. Pověděli si to ve středu 17. června na setkání v Komunitním centru v Bochoři....

17. 06. 2020 přečíst celou aktualitu »

Obrázek k aktualitě Přívesnické tábory v mikroregionu Moštěnka

Přívesnické tábory v mikroregionu Moštěnka

Nevíte, kam s dětmi o prázdninách? Zkuste přívesnické tábory. Na území mikroregionu Moštěnka se jich v následujících třech letních sezónách uskuteční celkem 18. MAS Partnerství Moštěnka tábory podpoří z Operačního programu zaměstnanost. Každé...

26. 05. 2020 přečíst celou aktualitu »

Logo Síť pomoci Moštěnka

2020 © DSO mikroregionu Moštěnka